lørdag den 20. april 2013

OOTD 190413 - Rhinestone Cowboy

Hej med jer,

(English below)

For et stykke tid siden lavede jeg et indlæg om ternede skjorter som er et af forårets musthaves og jeg er selvfølgelig også selv hoppet i med på den trend ;-)

Jeg har lidt blandede følelser overfor ternede skjorter, det er nok et traume der stammer fra alle de grimme uformelige ternede tunikaer der laves til store piger og gerne styles, af velmenende butiksekspedienter, med et par løse 3/4 bukser. Det er vel overflødigt at sige at det ikke er et look jeg sætter pris på... Nåh, men da jeg så denne skjorte, ændrede jeg mening om ternede skjorter! Den er så fin, lidt cowgirl-agtig og så fin til jeans. Man kan ikke se det på billederne desværre, men der er sorte similisten på skuldrene og det øverste af ryggen. Og jeg er jo en sucker for at blande de rå og feminine og det gør denne skjort helt af sig selv.

A couple weeks ago I made a post on the check shirt, which is one og the musthaves this spring. And I have of course also embraced this trend ;-)

I have mixed feelings when it comes to check shirts, I guess that trauma stems from all the ugly shapeless check tunics that are made for plus size women and often are styled with a pair of loose cropped pants. Needless to say that I am not a fan of that particular look... Anyway, when I saw this shirt, I changed my mind! It is so pretty and a little cowgirl-ish and look very nice with jeans. You cannot tell from the pics, but there are black rhinestones on the shoulders and the upper back. And you know I am a sucker for mixing the edgy and the feminine and this shirt does that all on its own.

 Check shirt - H&M // Jeans - Asos // Boots - B&Co @ Skoringen // Leather arm cuff - H&M // Belt - New Look // Rings - Moss Copenhagen

 


Har I en ternet skjorte? Og er I klar til at springe ud som cowgirls her til foråret? ;-)

Do you own a check shirt? And are you ready to embrace your inner cowgirl this spring? ;-) 

-Karina

4 kommentarer:

  1. simple. but such a lovely look!

    SvarSlet
  2. Ej, den klæder dig altså rigtig godt. Det kan du sagtens ;)

    Sidst jeg var i en ternet skjorte var midt i 90'erne, så det er noget tid siden - men jeg synes det er lidt sjovt at 90'er moden er tilbage... Jeg har allerede anskaffet mig et par Palladium støvler, så jeg er klar :)

    Er det H&M+ str. eller bare alm. linien?

    Og pifffft! Hvor ser du godt ud, der er vist røget endnu flere kilo nu... SEJT

    SvarSlet
  3. I adore this outfit! I own tones of checked shirts.. I love them
    http://weloversize.com/

    SvarSlet
  4. I love this kind of checked shirts and I think it will be top fashion this fall. You look really great in it!

    SvarSlet