lørdag den 30. juni 2012

Festival ready

Hej med jer,


(English below)

Ok, så titlen kunne hentyde til at jeg var på vej på festival. Det er jeg IKKE. Jeg elsker musik og koncerter, men jeg er bare ikke til telte, mudder og og folk der lugter. Festivaler er ikke mig. Sikke en dårlig rock chick jeg egentlig er! ;-) Endags-festivaler, der kan jeg være med, sålænge jeg kan afslutte dagen med et varmt bad og en rigtig seng. Nåh, men jeg er alligevel vild med festivalmode og nogle er jer er måske på vej på Roskilde festival i næste uge, så her kommer to bud på outfits som jeg ville tage på hvis jeg skulle afsted.

Ok, so the title might allude to me being on my way to a festival. I am NOT. I love music and concerts, but I really hate camping in tent, walking around in mud and hanging around smelly people. Music festivals is not for me. What I poor rock chick I am anyway! ;-) One day festivals are ok, as long as I can finish the day with a hot bath and a real bed. Anyway, I love festival fashion just the same and some of you might be going on a festival over the next couple of months, so here is two outfits that I would wear if I were going. 

Festival outfit 1 - Warm summer day

 Maxi dress - South @ littlewoodseurope.com // grey denim jacket - Dorothy Perkins // aviator sunglasses - Marc by Marc Jacobs // yellow across body bag - Asos // flip flops - Havaianas

 Jeg ville helt sikkert vælge en maxikjole. De er lette at pakke og nemme at bruge. Og så er de jo fine ;-) En pratisk taske, så man har hænderne fri til at klappe og drikke øl. Og så ville jeg tage mine Havaianas på! De bedste sko i verden (i solskin, ikke i mudder).

I would definetly choose a maxi dress. They are easy to pack and easy to wear. And then they look good ;-) A practical bag, so your hands are free to clap and drink beer. And then I would wear my Havaianas! The best shoe in the world (in sunshine, not in the mud).

 Festival outfit 2 - Chilly summer evening
Straw trilby - Asos // Army jacket - Ellos // Pegasus tee - Dorothy Perkins // Mouse bag - Asos // Mid-wash skinny jeans - Dorothy Perkins // Black Dr. Martens 8 hole boots

Ja, på min festival regner det altså ikke! Jeg tror ikke på gummistøvler og det er umuligt at se lækker ud i regnvejr ;-) Men hvis det bliver lidt køligt, ville jeg meget gerne trække i ovenstående outfit. Jeg synes det oser casual, cool. Tilfældigt men MEGET gennemtænkt ;-) Jakken, t-shirten og muse-tasken står helt sikkert på min ønskeliste. 

On my festival it is not going to rain! I do not believe in wellies and it is impossible to look hot in the rain ;-) But if it gets a little chilly, I would not mind at all to get into the above outfit. I think it is so cool and casual. Looks like it is just something you threw on, but still very thoughy through ;-) The jacket, the tee and the mous bag is definetely on my wishlist.

Skal du på festival i år? Og hvad skal der pakkes?

Are you going to any festivals this year? And what do you plan to bring?

-Karina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar